.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیام کاندیداتوریِِ انتحاری احمدی‌نژاد

شمال نیوز: ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم حواشی و واکنش چهره‌های سیاسی دوجناح را درپی داشت.

به گزارش خبرآنلاين، محمود احمدی نژاد که به بهانه همراهی با بقایی، در ستاد انتخابات حاضر شده بود؛ بلافاصله پس از اتمام ثبت‌نام بقایی اقدام به ثبت‌نام کرد. آنهم در شرايطي که بعد از توصيه رهبري به عدم کانديداتوري رييس جمهور سابق کمتر گمانه زني اين امر را پيش بيني مي کرد.

احمدي نژاد که به مثابه سال 92 اينبار هم مشايي را همراه خود داشت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من از بقایی حمایت می کنم، گفت: مطمئنا بنده با همه توانم در خدمت بقایی خواهم بود و به عنوان نوکر مردم زندگی من بقایی و مشایی فدای یک لحظه سرافرازی مردم ایران.

اقدام غيرمنتظره احمدي نژاد اما با واکنش هايي از سوي سياسيون چپ و راست روبرو شد. نادران اين تصميم احمدي نژاد را نقطه پاياني براي او دانست و يک نماينده مجلس هم تاکيد کرد حکم رهبري اينگونه ناديده گرفته شده است.

در ادامه واکنش برخی از چهره های سیاسی را به اقدام احمدی‌نژاد آمده است؛

 

 

اسامی /سمت

اظهارات

الیاس نادران /نماينده سابق مجلس

پایانِ احمدی‌نژاد! علی برکت الله

سعید لیلاز /عضو حزب کارگزاران

متعجب نیستم، این تصمیم قابل پیش‌بینی بود، مخاطب آقای احمدی‌نژاد اصلاحات وروحانی نیست؛ بلکه مخاطب او کل نظام است. مخاطب او مقامات ارشد نظام است. وی احتمالا تبدیل به بوریس یلتسین ایران می‌شود. من این مساله را در سال ۸۵ نیز مطرح کرده‌ام و بازهم تکرار می کنم که آقای احمدی ‌‌نژاد می‌تواند این کار را بکند.

حسین کنعانی مقدم /عضو جبهه ايستادگي

این یک عمل انتحاری است و ایشان یک کمربند انفجاری به دور خودش بسته و وارد میدان شده است . پیام این اقدام احمدی نژاد به ضد انقلاب این است که شما بخوابید ما بیداریم. با توجه به صراحت توصیه رهبری نباید ثبت نام می کردند و این نوعی نافرمانی است.

ابوالقاسم رئوفیان /عضو جبهه ايستادگي

ادعای ولایتمداری احمدی‌نژاد کذب بود.نسبت به آینده کشور نگرانم

عباس عبدي/فعال سياسي اصلاح طلب

به نظرم آقای احمدی نژاد به سیم آخر زده است و به صورت انتحاری عمل می‌کند؛ مثل داعشی‌هایی که بمب به خودشان می‌بندند و منفجر می‌کنند. او هشت سال مملکت را همین‌طور ویران کرد. مرز شجاعت و نادانی را زایل کرده است. بدترین جمله‌اش همان است که گفت تعهداخلاقی دادم که نیایم. کاش اخلاق را به مذبح نبرده بودند و می‌گفت تعهد اجباری دارم.»

معصومه ابتکار/معاون روحاني در سازمان محيط زيست

کارنامه اعمال برخی از اشخاص برای مردم و دستگاه‌های نظارتی مشخص است. ما امیدواریم اخلاق که یکی از مهمترین چارچوب‌های انتخاباتی است رعایت شود. یکی از مهمترین مولفه‌های انتخاباتی امید و اعتماد مردم به نظام است؛ خدای نکرده با عدم رعایت اخلاق این امید و اعتماد را خدشه‌دار نکنیم.

غلامحسين کرباسچي /دبيرکل حزب کارگزاران

عملکرد احمدی نژاد و موضع وی کاملا روشن است و موضوع پیچیده ای نیست چرا که ایستادگی در برابر رهبری به مثابه عناد با نظام جمهوری اسلامی است.

حسینعلی امیری /معاون پارلماني دولت

فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان برای همه لازم الاجرا است.هر کس که می‌خواهد در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت بپذیرد، قاعدتا باید کلیه اصول قانون اساسی را هم قبول داشته باشد و بر اساس آن عمل کند.

ياسر هاشمي/ فرزند آيت الله هاشمي

ثبت‌نام احمدی‌نژاد سند بصيرت آیت‌الله هاشمی است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی/ نماينده رشت در مجلس

این کار دقیقا تمرد از نهی رهبری است. یازده روز خانه نشینی وی را فراموش کرده اید؟ انداختن حکم رهبری به کشوی میز یادتان رفته؟ اخراج وزیر اطلاعات از جلسه‌ای که اعلام کرده بود با حکم رهبری حضور دارد را چه کسی فراموش کرده؟ این مرد به دنبال ایجاد یک فتنه دیگر است. من بارها گفتم احمدی نژاد از قِبل فتنه 88 که خودش از سران وی بود نان خورد و اکنون نیز به دنبال ایجاد یک فتنه دیگر است. او باید پاسخ تمام رفتارهايي که کرده است را بدهد.

صادق زيباکلام /فعال سياسي اصلاح طلب

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری به احمدی‌نژاد در خصوص عدم نامزدی در این دوره از انتخابات توصیه کرده بودند، این ثبت‌نام کردن ایشان عملاً ایستادن در مقابل رهبری است.

محمدمهدی عبدخدایی /دبيرکل جمعيت فدائيان اسلام

اگر احمدی نژاد ولایت فقیه را به صورتی که امام خمینی تبیین می‌کردند پذیرفته باشد و اگر احساس کند که رهبری با این ثبت نام مخالف است  نباید کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شدند و باید صلاحیت ایشان به صورت خود به خود رد شود زیرا بر خلاف نظر ولی فقیه و تقریبا بر خلاف قانون اساسی عمل کرده است.

علي اکبر صالحي /رييس سازمان انرژي اتمي

{در پاسخ به سوالي درباره کاندیداتوری رسمی محمود احمدی نژاد برای انتخابات آتی ریاست جمهوری اعلام کند}: سوالات سخت نپرسید. باید مطابق نظر آقا عمل کنیم.

محمد تقي رهبر /عضو جامعه روحانيت

ما انتظارمان این بود که  احمدی نژاد پس از اینکه گفت من سرباز ولایتیم و وارد نمی شوم، به عهدش وفادار بماند. بهتر این بود که احمدی نژاد این کار را نمی کرد، شورای نگهبان باید با براساس ضوابط پرونده کاندیداها را بررسی کند. خوف این را دارم که این اقدام منجر به یک شکاف و فتنه داخلی شود. خوب بود اقایان متانت به خرج می دادند و صرف نظر می کردند که نکردند. این کاندیداتوری به صلاح نظام و کشور نیست و خلاف منویات رهبر معظم انقلاب است، هر عاقلی می فهمد که ایشان نظر مساعدی نسبت به کاندیداتوری احمدی نژاد نداشتند.

 

مهدي کوچک زاده/نماينده سابق مجلس

حجت من در تمام سالهایی که در برابر سیل و تهمت ها از سوی فتنه گران نابکار از شما دفاع کردم؛ شما را سرباز این جبهه می‌انگاشتم ولی با حرکت امروزتان بر خلاف صلاحدید امام محرومان این باور شکسته شد. آخرین توصیه ام به شما و خودم پناه بردن به خدای متعال از شر وسواسان خناس و خودشیفتگی است


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.